Zdrowe i skuteczne odchudzanie – Jak to zrobić?

Kilka słów na początek…

Nie ma osoby, która w swoim życiu nie miała styczności z odchudzaniem. Większość osób chce, aby jego ciało było zdrowe i szczupłe. Tak też był w moim przypadku. Mam wrażenie, że odchudzam się od zawsze, dlatego też mogę nieśmiało stwierdzić, że w odchudzaniu nic nie jest mi obce 🙂 Od wczesnych lat nastoletnich walczyłam z nadmiernymi kilogramami, co spowodowało, że przetestowałam bardzo wiele diet oraz większość najsłynniejszych produktów na odchudzanie. Nadszedł czas, aby wiedzą zdobytą przez tyle lat się podzielić. Prawdą jest, że każdy organizm jest inny i to co zadziałało na mnie niekoniecznie zadziała na kogoś innego, ale są pewne żelazne zasady, które dotyczą wszystkich bez wyjątku i to właśnie one decydują o sukcesie podczas odchudzania. Nie każda dieta spowoduje, że schudniemy i nie każda tabletka na odchudzanie. Na chwilę obecną mamy niesamowitą ilość zarówno suplementów na odchudzanie jak i diet. Jak wybrać dietę, która będzie dla nas skuteczna? Jak dobrać suplementy wspomagające odchudzanie, które znacznie ułatwią i przyśpieszą naszą walkę z odchudzaniem? Pytań jest wiele, a ja właśnie tutaj chciałabym na nie odpowiedzieć.

 

Dieta to nie wszystko!

Bardzo długo myślałam, że aby cieszyć się piękna i szczupłą sylwetką wystarczy, że nie będziemy jeść. Przed długi czas stosowałam to coraz nowe „modne” akurat diety, które nawet jeżeli powodowały utratę paru kilogramów, to po powrocie do normalnego jedzenia kilogramy wracały błyskawicznie, a co więcej bardzo często jeszcze z kolejną dodatkową nadwyżką. Przetestowałam bardzo wiele diet: dietę Dukana, dr. Dąbrowskiej, dietę kapuścianą, białkową, tłuszczową, dietę dostosowaną do grupy krwi i mogę tak wymieniać i wymieniać. To wręcz niesamowite, ale żadna z tych diet nie pomogła mi na stałe, nie mówiąc już o trudnych chwilach w trakcie, gdzie człowiek marzył o zjedzeniu czegoś nie z jadłospisu diety. Bycie na konkretnej diecie powoduje, że to co zostaje nam ograniczone pragnie się jeszcze bardziej i organizm jeszcze silnej właśnie tego potrzebuje.

Zdrowe jedzenie to nie dieta. I właśnie to musimy sobie zapamiętać.

Siłowania dobra na wszystko?

Etap siłowni również ma za sobą, godziny spędzone na ćwiczeniach, które nie do końca mi się podobały i nie do końca sprawiały przyjemność. Aktywność fizyczna jest bardzo ważna w procesie odchudzania, ale nie podążajmy ślepo za gwiazdami z Insta, gdzie ciało jest po prostu narzędziem pracy. Większość kobiet nigdy nie osiągnie tak wyrzeźbionego ciała i to nie z lenistwa a zwyczajnie z braku czasu. Nikt kto normalnie pracuje nie ma czasu, aby większość doby spędzać na podnoszeniu ciężarów czy wypracowywaniu mięśni brzucha. Nie zniechęcam do siłowni, ale znajdźmy coś dla siebie, coś co będzie nam sprawiało przyjemność, a nie coś co robi pół Insta, bo taka jest teraz moda. Najważniejsze jest, żeby się ruszać, a nie zniechęcić się do aktywności przez zbyt dużą intensywność. Bo nie ma nic gorszego niż całkowite zniechęcenie się do aktywności fizycznej. Sama stałam się ofiarą przetrenowanie, gdyż ciągle wydawało mi się, że ćwiczę zbyt mało i zbyt słabo sama siebie zapędzając w kozi róg…Jaki był efekt? Oczywiście, że tragiczny. Po pewnym czasie nie byłam w stanie patrzeć w stronę siłowni i zaczęłam jej unikać jak ognia. Z osoby bardzo aktywnej stałam się osobą całkowicie pozbawioną aktywności sportowej. Dopiero po pewnym czasie znalazłam złoty środek. Teraz słucham swojego organizmu i kiedy ma już dość nie ćwiczę – odpoczywam, bo to jest tak samo ważne dla organizmu jak sport.